خانه

Mail
شما می توانید از طریق این بخش ارتباط مستقیم با نماینده مجلس شورای اسلامی داشته باشید.
پس از پاسخ به کلیه اطلاعات مندرج در فرم، با دریافت یک کد رهگیری می توانید در مراجعات بعدی به وب سایت و یا دفتر نماینده، درخواست خود پیگیری نمایید.

فرم ارائه درخواست

درخواست از نماینده

header

شهادت شیخ نمر باقر النمر

  وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.   شبکه خبری «العربیه»، خبر...

استکبار جهانی با کشتار شیعیان نیجریه

استکبار جهانی با کشتار شیعیان نیجریه طومار نابودی خود را امضا کرد دراین روزها اخبار کشتار شیعیان نیجریه دل مسلمانان جهان را داغدار کرده است....

  • ثبت نام
film

فیلم


برای نمایش بیشتر به بخش فیلم ها کیک کنید
ipod

صوت


برای نمایش بیشتر به بخش سخنرانی ها کیک کنید
photo camera

تصویر


برای نمایش بیشتر به بخش گالری تصاویر کیک کنید

هفته نام قزوین امروز

  • قزوین امروز شماره 3

    از دنیا طلبی تا مسئولیت پذیری/ مبارزه را از دوران ابتدایی شروع کردم/ جهد ادای دین ما به انقلاب بود/ در بررسی اهمیت انتخابات متفاوت مجلس
    دانلود مجله

    قزوین امروز شماره 2

    این شرح بی نهایت/ مثل دریا آرامش بخش و انرژی دهنده/ حاصل دو قرن مبارزه و مجاهده/ اکران انقلاب بر پرده تاریخ/ چرا باید ذر انتخابات شرکت کنیم؟
    دانلود مجله

    قزوین امروز شماره 1

    چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟/ مسافر بهشت/ بیداری اسلامی و چند نگاه/ چشم دنیا به انتخابات ایران دوخته شده است/ در مسائل فرهنگی شرمنده انقلاب هستیم 
    دانلود مجله
  • قزوین امروز شماره 6

    انتخابات در دیدگاه امام خامنه ای/ ولایتمداری جوهر حرکت اصولگرایان در انتخابات است/ اجازه نامه مراجع به حجت الاسلام حسینی/ تقوا و کاردانی.
    دانلود مجله

    قزوین امروز شماره 5

    از دنیا طلبی تا مسئولیت پذیری/ مبارزه را از دوران ابتدایی شروع کردم/ جهد ادای دین ما به انقلاب بود/ در بررسی اهمیت انتخابات متفاوت مجلس
    دانلود مجله

    قزوین امروز شماره 4

    مرید عارف و مراد عارف/ برگزاری دادگاه پرونده فساد بزرگ اقتصادی/ سوریه خط مقدم مبارزه آمریکا با ایران/ در وصف بهارترین زمستان
    دانلود مجله

یکی از محورهایی که در بحث رشد و توسعه‌ی استان قزوین از سوی نمایندگان مجلس شورای این استان باید در نظر گرفته شود صنعت حمل و نقل استان قزوین است. اهمیت این جایگاه برای این شهر وقتی بیشتر درک می‌شود که بدانیم بالغ بر 4000 کارگاه و مجموعه‌ی صنعتی در این شهر وجود دارد.

علاوه بر آن قزوین یکی از شاه‌راههای حمل و نقل ایران و از اصلی‌ترین محورهای مواصلاتی ترانزیت کالا به ایران است. بنابراین توجه جدی به صنعت حمل و نقل می‌تواند به طور بالقوه برنامه‌ی هر یک از نمایندگان قزوین باشد. صنعتی که از بد حادثه و بی‌توجهی معنادار مسئولان و تحریم‌های خارجی و شرکت‌های انحصاری خودرو‌سازی هر روز اوضاع وخیم‌تری را تجربه می‌کند. بر اساس آمار موجود حدود 300 هزار دستگاه کامیون‌ در ایران تردد می‌کنند که دو سوم آنها فرسوده بوده و این مسئله کابوس جاده‌های ایران است. گنجایش بازار کامیون در ایران درصورت خروج کامیون‌های فرسوده سالانه بیش از 40‌هزار دستگاه است‌؛ اما از رده خارج نشدن کامیون‌های فرسوده با شرایط مناسب هر‌روز بر تعداد این کامیون‌ها در ایران می‌افزاید، این امر سبب‌شده تا میزان دستمزد حمل‌ونقل نیز کم‌تر شود. از سویی دیگر در حالی که متوسط مصرف کامیون‌های فرسوده بالغ بر 65 لیتر است، متوسط مصرف سوخت کامیون‌های نسل جدید بین 30‌تا 33 لیتر در یکصد کیلومتر است. مقایسه مصرف کنونی سوخت کامیون‌های زیر 26‌سال و بالای این سن که اکنون در جاده‌های کشور تردد می‌کنند بیانگر آن است که کامیون‌های بالای 26‌سال 2میلیارد و 710‌میلیون لیتر(یعنی سالانه نزدیک به 800‌میلیارد تومان) مصرف سوخت مازاد دارند که با جلوگیری از هدر رفتن این میزان سوخت، پالایشگاه‌های کشور نیز می‌‌توانند این میزان ظرفیت تولید گازوئیل را به تولید بنزین اختصاص دهند تا از واردات این فراورده نیز کاسته شود. از سوی دیگر، با تداوم روند کنونی مصرف گازوئیل و جایگزین نشدن کامیون‌های فرسوده، دولت حتی مجبور خواهد شد تا به‌طور متوسط روزانه 10‌میلیون لیتر گازوئیل وارد کند. این در حالی است که براساس ماده‌28 قانون برنامه چهارم توسعه باید عمر متوسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به جز بخش مسافری به 10‌سال برسد.
با این وجود اکنون متوسط سرعت کامیون‌ها در کشورمان به‌دلیل فرسودگی 23‌کیلومتر در ساعت بوده اما متوسط جهانی سرعت کامیون‌ها 62‌کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین متوسط مسافت طی شده سالانه یک کامیون در جاده‌های کشور نیز به‌دلیل فرسودگی 75هزار کیلومتر، اما متوسط جهانی آن 250‌هزار کیلومتر است؛ یعنی درآمد سالانه یک کامیون در دنیا بیشتر از 3 کامیون در ایران بوده و این امر موجب وارد آمدن فشار سنگین به کامیون‌داران ایرانی و کاهش قدرت خرید آنان می‌شود. ازسوی دیگر عمر بالای ناوگان، تعداد مراجعه به تعمیر و سرویس، فرسودگی قطعات یدکی و... موجب شده تا اکنون کشورمان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف‌کننده قطعات یدکی در منطقه شناخته شود. بنابراین حل مشکل صنعت حمل و نقل می‌تواند علاوه بر آن‌که حلال یکی از مشکلات عدیده‌ی بخش صنعتی این استان باشد، صرفه‌جویی بسیاری را در مبحث انرژی رقم خواهد زد. علاوه بر آن با ارتقای جایگاه ایران در صنعت حمل و نقل، بسیاری از بازارهای منطقه‌ای را که به واسطه‌ی کاهلی مسئولان از سوی دیگر رقبای خارجی از دست صاحبان این صنایع گرفته شده، دوباره بازپس گرفته می‌شود. پرواضح است که رونق دوباره‌ی این صنعت حیاتی برای کشور، علاوه بر اشتغال‌زایی موجب کاهش هزینه‌های تمام شده‌ی محصولات شده و با قیمت پایین‌تری به دست مصرف کننده خواهد رسید.

آخرین اخبار ویژه نماینده

گفتگو با دبیر کمیسیون فرهنگی

زمانیکه دولت خود را ملزم به وظایف نکند طبیعی است که مردم باید در صحنه بیایند. مردم متدین نمی توانند جامعه را بی بند و بار و نمایانگر فساد ببینند بر همین اساس اگر دولت وظایفش را نسبت به اسلام درست انجام ندهد مردم وارد میدان می شوند..
 

تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب آفریقا

انقلاب آفریقای جنوبی از جمله انقلاب‌هایی بود که می‌توانست ماندگاری انقلاب خود را حفظ کند و به اذعان خود انقلابیون این کشور علت آن نیز رهبری بوده است.
 
 

شکایت کمیسیون فرهنگی مجلس

سایت خبری تابناک گزارش غلطی در خصوص مأموریت چند تن از اعضای کمیسیون فرهنگی به آفریقای جنوبی منتشر کرده و این مأموریت را با عنوان سفر تفریحی قلمداد کرده است که در اذهان عمومی تأثیرات مخربی از نمایندگان به همراه خواهد داشت..

رفتارهای داعش والنصره با اسلام

این تحرکاتی که می‌گویید، محصول فکر شیطانی در قالب وهابیت است که دست‌ساخته‌ی استعمارگران است تا اسلام را به نابودی بکشانند و خود، ادامه‌ی قدرت بدهند.
 
 

1
1
1
1
telegram
aparat

6